пʼятницю, 19 лютого 2010 р.

Формуємо творчу особистість

shkola-e284962

Досвідом роботи ділиться Беринда Марія Михайлівна, директор Бучацької СЗОШ І-ІІІ ступенів №2

berynda-maria


Видатні діячі нашої держави завжди приділяли виняткову увагу формуванню розумового потенціалу українського громадянства, вважаючи, що тільки еліта може просувати суспільство і державу до висот досконалості. Тому на це в нашій школі звертається особлива увага. Зокрема, задоволенню різнобічних запитів учнів, розвиток і реалізацію їхньої обдарованості забезпечується широкою мережею роботи гуртків, індивідуальних занять педагогів з обдарованими дітьми, залучення обдарованих дітей до роботи в малій академії, в проведенні науково – дослідницької та пошукової роботи, участю обдарованих дітей в різних конкурсах, семінарах, конференціях та у Всеукраїнських олімпіадах з навчальних предметів починаючи з I етапу і закінчуючи IV.


У нашій школі поставлено мету формування життєво компетентної особистості, забезпечення учнів високим рівнем якості освіти, створення умов для повноцінного розвитку їхніх здібностей, обдарувань, талантів, збереження здоров’я, самореалізації у власній успішній життєвій творчості, робота зі здібними та обдарованими дітьми спрямована на впровадження технології життєвого супроводу, систематизацію навчальної та виховної діяльності .


Хоча домінантну роль в організації навчального – виховного процесу продовжує відігравати класно – урочна система, то сам урок, основна форма організації навчально – пізнавальної діяльності учнів, все більше втілює особистісно зорієнтований підхід, за яким на першому місці для вчителя є учень. І саме для виявлення й підтримки особливих здібностей учнів, індивідуальної обдарованості здійснюються переорієнтація навчального процесу на активні методи, залучення вчителів та учнів до дослідницької діяльності, проектування розвитку особистості учнів.


Процес виявлення обдарованості дітей в нашій школі здійснюється поетапно.


Великого значення надаємо розвиткові індивідуальних творчих здібностей кожного. Крім індивідуальних бесід з школярами, допомоги їм у підготовці до олімпіад, конкурсів, проведенню в класі годин тематичного спілкування, на яких намагаємося спонукати учнів до розвитку їхніх загально навчальних знань і вмінь. А також формувати потяг до творчості, естетичні смаки, прагнення вдосконалювати власні здібності.


У нашій школі впродовж багатьох років склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім’ї і школи, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національного виховання, спонукає до утвердження педагогіки, особистості, сприяє формуванню в учнів навичок самоосвіти, самоаналізу.


Для успішної роботи з обдарованими дітьми у надурочних планах вчителів передбачається цілеспрямована робота з кожною обдарованою дитиною. Практикуємо на уроках самостійні творчі завдання, роботи пошукового характеру, поєднуємо навчальні знання з науковим пізнання: науковим пошуком істини, експериментуванням, спостереженням у природі, синтезом і аналізом природних явищ.


Формуючи творчий потенціал учня вчитель сам має бути неординарною творчою особистістю.



Головецький Дмитро (9-А), Дмитрук Н. М.(вчитель хімії), Кіфер Віктор(9-А), Гнатів О. М. (вчитель біології), Григоришин Андрій (11 кл.,на передньому плані)
Головецький Дмитро (9-А), Дмитрук Н. М.(вчитель хімії), Кіфер Віктор(9-А), Гнатів О. М. (вчитель біології), Григоришин Андрій (11 кл.,на передньому плані)


Щоб виявити й допомогти учневі розвинути інтелектуальні та творчі здібності, природні задатки, сформувати творчу особистість в школі зараз діє так звана шкільна програма «Творча обдарованість» де по місяцях складено і виконується план програми.


Перед тим, починаючи з 2000 року було складено заходи по виконанню програми «Обдарована дитина на 2000-2005рр-і учитель 20010 роки» відповідно до Указу Президента України.


Останні декілька років педагогічний колектив посідає в рейтинговій таблиці серед середніх шкіл району І місце по кількості призерів ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад.


prezentatsiya_12


Кількість призерів зростає з роком в рік. 2008-2009 н. рік, ми йдемо вслід за гімназією по кількості призерів, 2009-2010 р.,те ж саме , обігнали і колегіум, і Бучацький ліцей.


prezentatsiya_2


prezentatsiya_3


prezentatsiya_4


prezentatsiya_5


prezentatsiya_6


Цей рік є урожайним і на призерів ІІ етапу олімпіад ( 30 ), і на місця в області - 5 місць, серед них: 1-І,2-ІІ, 2-ІІІ.


prezentatsiya_7


prezentatsiya_8


prezentatsiya_9


prezentatsiya_10


prezentatsiya_111


Це є праця, старанна, посильна для колективу, який я очолюю, бо в ньому є багато творчих, працьовитих , відданих учительській справі педагогів.


Декілька слів про матеріальні та моральні заохочення учнів-переможців.


На Новий рік даруємо призерам цінні подарунки, в кінці року нагороджуємо грамотами, на святковій лінійці учнів вітає вся школа. А ще путівки – нагороди в Артек –міжнародний дитячий табір, Молода гвардія.


Найбільше дітей з нашої школи відпочиває і в Артеку, і Молодій гвардії –за останні 5 років:



Артек - 21 чоловік
Молода гвардія -11 чоловік

Заради цього хочеться жити, працювати, творити.


Вчителів, що досягли успіхів в роботі з обдарованими дітьми - преміюємо більше при розподілі премій, при атестації беремо до уваги всі досягнення в роботі, представленні до нагородження грамотами різного рангу.


rizdvianiy-kiyev_1


rizdvianiy-kiyev_2


yaltinskiy-bereg_1


yaltinskiy-bereg_2


grand-prix_1



stolytsia-zaproshuye1

kiyev-zaproshuye_1

kiyev-zaproshuye_2

opera_kolobok_1

opera_kolobok_2

plastoviy-tabir_1

plastoviy-tabir_2

ozdorovchiy-tabir_

vechornytsi_1

vechornytsi_2

5 коментарів:

  1. пісні:"Шкільне кохання" і "Шкільний рок-енд-рол" теж требуло поставити ,
    адже це СТОЛИЦЯ ЗАПРОШУЄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже добре накреслені графіки, цікаво хто їх робив,

    ВідповістиВидалити
  3. Ліля Шподарунок23 лютого 2010 р. о 18:02

    Марія Михайлівна була однією із улюблених вчителів ! її енергія, почуття гумору, нестандартне мислення ( як на радянські часі ) завжди робили її уроки очікуваними. Поважаю її як вчителя, жінку і колегу. Часто згадую її методи, коли проводжу свої уроки; а англійська (предмет Марії Михайлівні ) - моя друга мова... Keep it up, Mrs Berynda !!!!! Well done !!!! We are proud to be your pupils !!!

    ВідповістиВидалити
  4. Так,слушне зауваження...Тепер фото з конкурсу."Столиця запрошує "також вже є...

    ВідповістиВидалити