четвер, 4 червня 2009 р.
Їжа – друг і їжа – ворог
«Відношу думки про їжу до примітивних інстинктів, а тому зневажаю кожного, хто про неї говорить. Справжню людину мають цікавити поняття вищі…» - довелося почути від однієї старшокласниці. Я навела ці рядки не випадково.
Нині часто доводиться мати справу з учнями, які, незважаючи на старання батьків, умудряються або взагалі не снідати, йдучи до школи, або щось перехопити нашвидкуруч.
Та трапляється й інша крайність: надмірне захоплення їжею, а звідси й зайві кілограми, повнота. І те, й інше нерідко призводить до захворювань, часом дуже серйозних.
Чому так важливо правильно харчуватись ?
У нашому організмі постійно відбувається обмін речовин. Певну кількість витрачає навіть людина, яка лежить на канапі. Сіли до столу – витрата енергії підвищується вже на 12 відсотків, піднялися з-за столу – ще на 20 відсотків, пройшлися – «стрибок» енерговитрат на 80 - 100 відсотків, перейшли на біг – в чотири – п’ять разів більше !
Ще інтенсивніші енерговитрати за розумової діяльності. Приміром, на уроках мови, хімії, математики 11- 14 –літні школярі витрачають на 1 кг власної маси 1,6 ккал, на уроках праці – 3,5 ккал. Науковці Інституту харчування АН України встановили, що організм 11 -13 річних підлітків в середньому на добу витрачає 2700 ккал, дівчаток – 2450 ккал; у 17 -18 – літніх юнаків – 3200 ккал, дівчат – 2600 ккал.
Звісно, це лише орієнтовні цифри, кожен організм має свої особливості. Але вони показують той дефіцит енергії, який слід поповнювати, аби організм міг нормально розвиватися й функціонувати. А досягається він передусім завдяки білкам, жирам, вуглеводам, вітамінам, мінеральним солям і воді.
Свого часу академік І. П. Павлов відзначав, що коли надмірне захоплення їжею – тваринність, то зверхня неуважність до неї – принаймні, нерозсудливість.
Значить, треба знати розумну межу в харчуванні і пам’ятати, що людський організм потребує урізноманітненого харчування, багатого, насамперед, на всі компоненти.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
0 коментарі:
Дописати коментар